Windows 10'da Yedekleme Hata Kodu 0x81000019 Sorunu

W indows Yedekleme, verilerinizin güvenliğini sağlamak için önemli bir işlemdir, ancak bazen görev sırasında hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Özellikle Windows 10'dayken 0x81000019 hata kodunu bulabilirsiniz. Sorun size bir iletişim kutusu göstererek göründüğünde Yedekleme ortada duracaktır.

Sorun, sistem tarafından ayrılmış bölümde yer olmadığında, Birim Gölge Kopyası hizmetinin yanlış ayarlanması veya üçüncü taraf Antivirüs kullanılabilirliği olduğunda ortaya çıkabilir. Çeşitli problemlerde olduğu gibi, bozuk Sistem dosyaları da bu yedekleme hatasına neden olabilir.

Windows 10'da Yedekleme Hata Kodu 0x8100009 Nasıl Düzeltilir?

Öncelikle Sistem Ayrılmış Hacmi Kontrol Etme

Bu işlem için Disk Yönetimini kullanacağız.

Windows Tuşu+X tuşlarına birlikte basarak  açılan pencere de "Disk Yönetimi" yazan seçeneğine tıklıyoruz.

Windows 10'da Yedekleme Hata Kodu 0x81000019 Sorunu

Ayrılmış Sistem kapasitesinin en az 100 MB olduğundan emin olun . Değilse, Sistem Ayrılmış bölümünü büyütmeniz gerekecektir.

Ayrıca, birimde yaklaşık 40MB boş alan olup olmadığını kontrol edin. 40 MB'den küçükse, yer açmak için gereksiz dosyaları silin.

Windows 10'da Yedekleme Hata Kodu 0x81000019 Sorunu

Sistem Ayrılmış Bölümü Büyütme

Bu sorun, dosyaları kaydetmek için sistem tarafından ayrılmış bölümde bir miktar minimum zorunlu alan (40 MB) gerektiren bir yedek imaj oluşturma sürecinde ortaya çıkar. Bölüm klasörünün altındaki odada herhangi bir eksiklik 0x81000019 hatasına neden olabilir. Bunu düzeltmek için, bilgisayarınızın sorunsuz çalışması için minimum miktarda yasal alan ayırmalı veya bu alanı boşaltmalısınız.

Sistem Ayrılmış Bölümde Gereksiz Dosyaları Silerek Boşaltın

Bilgisayar'nızın yüksek hızda çalışmasını sağlamak için geçici bir veri veya "foo dosyaları" oluşturulur. Veriler, istek üzerine otomatik olarak oluşturulur ve uzun bir süre boyunca gereksiz dosyalar olarak toplanır. Sonuç olarak, bilgisayarınızda önemli miktarda önemli yer önbellek tarafından gereksiz yere işgal edilir. Bu dosyaların temizlenmesi daha fazla alan açabilir ve yedeklemede başarısız olan 0x81000019 hatasını çözmemize yardımcı olabilir. Bu prosedürü izleyerek geçici ile birlikte diğer istenmeyen dosyaları da sisteminizden silebilirsiniz.

Windows Tuşu+R tuşlarına birlikte basarak Çalıştır penceresini açalım.

Daha sonra Çalıştır penceresine "cleanmgr" yazın ve enter tuşuna basın.

Açılan pencerede Disk Temizleme karşımıza çıkacak burada "C" bölümünün olduğundan emin olun.

Ve orada bulunan tüm kutucukları tek tek seçerek "Sistem Dosyalarını Temizle" deyin.

Windows 10'da Yedekleme Hata Kodu 0x81000019 Sorunu

Tüm Hizmetlerin Çalıştığından Emin Olun

Birim gölge kopya hizmeti, dosya sistemi meta verilerinin mükemmel şekilde saklanmasını sağlar. Ayrıca, gölge kopyalanan verilerin tutarlı bir biçimde yazılmasını da sağlar. Benzer şekilde, sistem koruma hizmeti, Bilgisayar'a yüklenen herhangi bir uygulamanın bilgisayarın zorunlu hüküm ve koşullarını karşılamasını ve Bilgisayar için herhangi bir potansiyel tehdit oluşturmamasını sağlar.

Bu hizmetlerin parametreleri değiştirilirse ve "Otomatik" ten "Manuel" e değiştirilirse, büyük olasılıkla 0x81000019 hatasıyla sonuçlanabilir. Bu hatayı birkaç basit adımda çözmek için, aşağıda verilen adım adım süreci izleyin;

Windows Tuşu+R tuşlarına birlikte basarak Çalıştır penceresini açalım. Ve Çalıştır penceresine "services.msc" yazalım ve enter tuşuna basalım.

Şimdi açılan "Hizmetler" penceresinde "Birim Gölge Kopyası" nı bulalım.

Birim Gölge Kopyasını çift tıklayalım. Ve Başlangıç türünü "Otomatik" olarak ayarlayalım.

Değişikleri kaydetmek için "Uygula ve Tamam" diyelim.

Bu işlemlerden sonra Bilgisayar'mızı yeniden başlatalım.

Windows 10'da Yedekleme Hata Kodu 0x81000019 Sorunu

SFC ve DISM Komutunu Çalıştırma

Yedekleme başarısız hatası 0x81000019, bozuk bir sistem dosyası, bozuk çekirdek dosyası veya sistem görüntüsü nedeniyle de ortaya çıkabilir. Yani SFC ve DISM araçlarını birbiri ardına çalıştırmanız gerekiyor.

Windows arama kutusna "cmd" yazalım ve Komut istemini "Yönetici" olarak çalıştırın.

Ve Komut istemine "SFC/Scannow" yazalım ve enter tuşuna basalım.

Bu tamamlandıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın ve yükseltilmiş komut istemini tekrar başlatın.

Ve şimdi yine Komut istemini açtıktan sonra "DISM /online /Cleanup-Image /RestoreHealth" yazalım tekrar tarama yaptıktan sonra Bilgisayar'ımızı yeniden başlatalım.

Bütün işlemler bu kadar umarım herkes için faydalı bir makale yazısı olmuştur. Yazılarımızı beğeniyorsanız bizi takip etmeyi unutmayın lütfen.😉    

About the author

Serkan Gündoğdu
Bilgisayar ve Yazılım Programları Hakkında En Güncel Bilgiler Bu Blog'da Bizi Takip Etmeyi Unutmayın.

إرسال تعليق